Alcool si fructe – bine sau rau?

de: Alexandra Tiganelea | in: Alimentatie Stil de viata | 1 October 2009 | 0 Comentarii

Citeam acum cateva zile, intr-o revista, ca alcoolul poate fi o metoda buna de conservare a fructelor, mai precis pentru pastrarea continutului de antioxidanti. Si ca asta ar fi adevarat mai ales pentru capsuni si afine. Asta chiar face ca Daquiri sau Margarita cu capsuni congelate sa sune si mai apetisant nu?

Ei bine, daca putin alcool este bun pentru fructe – si poate chiar si pentru oameni – aceste cocktail-uri sunt incarcate si cu zahar si cu calorii. Ar fi mai bine totusi sa ne limitam la o capsuna mare intr-un pahar mic de sampanie.

Totusi, studiile despre acest subiect dau de gandit putin. Pare un studiu amuzant, dar oare  rezultatele lui dau senzatia ca este bine sa consumam si un al doilea si un al treilea cocktail in aceeasi seara? Nu, nu este o idee buna.

Mici cantitati de alcool pot fi bune pentru voi, dar in cantitati mai mari, alcoolul dauneaza grav organismului. Consumul limitat de alcool, cate putin in fiecare zi, poate reduce riscul aparitiei bolilor de inima, dar consumul excesiv va ridica definitiv acest risc.Derutant sau nu?

Alcoolul poate fi asemanat cu Dr. Jeckyll si Dl. Hyde.Intradevar, bauturile alcoolice si non-alcoolice sunt foarte interesante din punct de vedere nutritional. Exista puncte tari si puncte slabe, argumente pro si contra consumului de bauturi alcoolice.
Mai intai, sa vedem care sunt partile bune:

  • studiile arata ca, in cantitati mici, alcoolul poate diminua nivelul apolipoproteinei A si poate ridica nivelul colesterolului bun, deci poate reduce riscul aparitiei bolilor de inima;
  • vinul rosu natural contine un antioxidant puternic, resveratrol;
  • o bere pe zi poate ajuta la diminuarea timpului de coagulare a sangelui;
  • femeile care consuma un pahar cu alcool pe zi tind sa fie mult mai sanatoase din punct de vedere mental.

Din nefericire, trebuie sa vedem si care sunt partile rele:

  • consumul excesiv de alcool va duce la deficiente de vitamine, mai ales de tiamina si vitamina A;
  • alcoolul are multe calorii. Un gram de alcool are 7 calorii. Este mult mai mult decat pentru aceasi cantitate de proteine si carbohidrati;
  • reduce nivelul antioxidantilor din organism;
  • prelucrarea alcoolului de catre organism are consecinte majore asupra ficatului, cu timpul imbolnavindu-l in mod ireversibil;
  • consumul de alcool dauneaza puterii de coordonare si cu timpul va duce la imposibilitatea de a mai conduce un autovehicul.

Ce concluzie putem trage din cele de mai sus? Cum am ajuns de la simpaticele cocktail-uri de fructe la lectii despre nutritie si sanatate? Vedeti voi, prima lista arata destul de bine, dar cea de-a doua este destul de neplacuta. Daca aveti obiceiul sa beti mai mult de o bautura alcoolica serioasa pe zi, cu siguranta veti vedea mai mult daunele decat beneficiile.

Pentru a va putea bucura de beneficiile alcoolului in timp ce evitati pericolele, trebuie neaparat sa intelegeti cat de mare este o “portie” de alcool, ce efecte ar putea avea si sa nu intreceti masura.

Ganditi-va la cantitatea de alcool consumata si hotarati-va ce este mai important: bautura cu gustul sau bun si senzatia temporara de bine sau sanatatea voastra, pentru care nu trebuie sa renuntati definitiv la alcool, ci doar sa il ponderati ?

Popularity: 4% [?]

Comenteaza! ( *Campurii obligatorii )





Inapoi SUS
 

You need to log in to vote

The blog owner requires users to be logged in to be able to vote for this post.

Alternatively, if you do not have an account yet you can create one here.

Powered by Vote It Up

© Copyright 2006-2010 Medicina-Naturista.ro | Web by MBDragan